вторник, 29 септември 2015 г.

Как ни лъжат в магазина?

Днес в  «Епохата на великото потребление» ние така сме увлечени в процеса,че не подозираме как продавачите злоупотребяват с нас.
Разглеждаме не грубите а "по безболезнените" нарушения на нашите права.
Днес продавачите все по често се стремят да "изпразнят"джобовите ни и да ни заблудят с  безплатни бонуси,които предварително са включени в цените на рекламираната стока или услуга.
 1: "двоен етикет"
Залежалата стока, често не добросъвестни търговци я «реанимират»,залепвайки нов етикет показващ по късен срок на производство и това води до нов срок на годност. Така се продължава и срока за реализация на продукта.Някъде срока се щампова направо върху стария етикет.Спасението след такъв трик е да се пази винаги касовата бележка и да се върне продукта в магазина.Винаги трябва да си търсим правата и да търсим справедливостта.
 2: двойна цена
В големите хипермаркети и вериги магазини се практикува следната схема:цените на стоките се оказва са по високи на касите от обявените на етикета на рафтовете където лежат в магазина.В случая се разчита на невниманието на купувача.Обяснението обикновено е прозаично – не са успели да коригират цените,заради големия поток от клиенти.Съответно връщат сума за стоката и естественно на повечето отпада желанието да чакат корекцията.
 
 3: удвояване на стоките
Това е най лесният начин да ви бъдат взети повече пари.Представете си голяма пълна количка с разнообразни продукти.Колкото повече продукти,толкова по голяма вероятност един продукт да се плати два пъти.Когато на лентата пред касата е камара от продукти винаги има вероятност една стока да се маркира два пъти.Проверяването на касовия бон трябва да е до касата иначе не се признава грешката ако има.
 
4: намаления
Това е един от психологическите трикове.
Просто няма намаление.Червения етикет не винаги е факт за реално намаление на цената.В някои случаи за убедителност се пищат две цени реалната се представя за занижената.Ако някой посещава ежедневно един и същ голям магазин само за себе си може да знае че реално няма или има намаление.
 5: покупка + подарък
«Купи и получи подарък» –често срещан маркетингов ход,на който лесно подвежда купувача.Нали на всеки му е приятно да получи подарък!Но както е известно, безплатно е само сиренето в капана. В случая цената на подаръка отдавна е включена в цената на промоционалният продукт.
6: «пресни» непресни продукти за хранене
И на този трик купувачите «кълват» доста често. Млечните продукти и хлебните изделия продавачите ги подреждат като на рафтовете отпред поставят по старата стока а в дъното нареждат пресните продукти.Така се купува първо по застоялата стока.По някога теглото написано на етикета не отговаря на реалното,често се среща при ориза,брашното,захарта,разликата достига до 150гр/кг.Не разрешавайте да ви лъжат,бъдете внимателни!








Няма коментари:

Публикуване на коментар